Xperiment! - Omul si Viata: Expozitie interactiva pentru copii

Categoria: Expozitii

Parteneri:
Da Vinci Learning Institutul Francez

Unde: Institutul Francez (vezi harta)

Bd. Dacia nr. 77
Bucuresti

Programari:

miercuri, 25 sep, 12:00 - 18:30
joi, 26 sep, 09:30 - 18:30
vineri, 27 sep, 09:30 - 21:30
simbata, 28 sep, 09:30 - 16:30

Cum sintem alcatuiti noi, oamenii? Cum ne functioneaza corpul?
Vino la Institutul Francez din Bucuresti pentru a afla. O expozitie interactiva pentru intreaga familie prezentata de Da Vinci Learning.

Important! Datorita succesului inregistrat in timpul Bucharest Science Festival, expozitia interactiva pentru intreaga familie Xperiment! - Omul si Viata va ramine deschisa publicului inca doua saptamani, pin? pe data de 12 octombrie 2013.

Expoziaia poate fi vizitata, de luni pina sambata, dup? urmatorul program:

miercuri, 25 sep, 12:00 - 18:30
joi, 26 sep, 09:30 - 18:30
vineri, 27 sep, 09:30 - 21:30
simbata, 28 sep, 09:30 - 16:30 - See more at: http://www.bucharestsciencefestival.ro/evenimente/xperiment-omul-si-viata-expozitie-interactiva-pentru-copii/#sthash.8Pn762ub.dpuf

  • luni - vineri: 09:30 - 18:30

  • simbata: 09:30 - 16:30

  • duminica: inchis

 

Expozitia este complet gratuita, costul biletului de intrare fiind suportat de sponsori!

Va rugam sa cititi informatiile importante de la sfirsit!

Cu ajutorul unor modele interactive si a microscoapelor copiii pot afla ce se petrece in interiorul organismului uman. Mai mult, vizitatorii vor invata sa identifice diferite plante si animale si sa descopere cum acestea sint adaptate mediului in care traiesc.

Cele 15 posturi de lucru sint:

  • Partile corpului uman - Mulaje ale diferitelor parti ale corpului uman sint ascunse in cutii. Vizitatorii trebuie ss le pipaie si sa incerce sa le identifice.
    Body parts - There are casts of different parts of the human body hidden inside boxes. Visitors feel them and try to identify what they are.
  • Trunchiul uman – Vizitatorii pot potrivi organele interne in locurile lor corecte intr-un trunchi uman de marime naturala. Dupa aceea, le scot si le pun in suportul care le numeste si le descrie.
    Human torso - Visitors can fit the internal organs into their correct places in a full-size human torso. Afterwards they remove them and put them in the base which names and describes them.
  • Schelet de mana – Un model al mainii si incheieturii arata oasele si tendoanele. Utilizatorul opereaza tijele pentru a flexa degetele mainii unul cite unul, aratand cum functioneaza mina.
    Skeleton hand - A model of a human hand and wrist shows the bones and tendons. Users operate push-rods to flex the fingers of the hand individually showing how the hand works.
  • Model de ochi - Vizitatorii pot demonta marele model de ochi in cinci parti si apoi reasambla. Puteti efectua, de asemenea, un test de daltonism si sa folositi ochelari cu lentile rosii si verzi pentru a vizualiza o imagine in 3D.
    Model eye - Visitors can dismantle the large eye model into five parts and reassemble it again. You can also perform a colour blindness test and use red-green spectacles to view a picture in 3D.
  • Model de ureche - Un model la scara mare prezinta aranjamentul anatomic al urechii noastre interne si externe.
    Model ear - A large scale model shows the anatomical arrangement of our internal and external ear.
  • Digestia – Asculta;nd telefoanele pe care le mutati de-a lungul unei „imagini vorbitoare” a organelor digestive umane, puteti afla ce i se intampla mancarii pe masura ce traverseaza tubul digestiv.
    Digestion - By listening to phones which you move across a 'talking picture' of human digestive organs you can find out what happens to the food as it passes along the alimentary canal.
  • Vedere animala - Un numar de ochelari au lentile care sint modificate pentru a imita vederea a diferite animale. Cand copiii le pun la ochi, ei vad precum vad animalele.
    Animal visions - A number of goggles have lenses that are modified to mimic the vision of various animals. When children put them on they see as the animals do.
  • Sunetele animalelor - Inregistrari ale sunetelor animalelor, in special ale pasarilor, sint pozitionate intr-o imagine a unui mediu. Mutind telefoanele puteti auzi sunetele si identifica folosind un tabel de referints.
    Animal sounds - Recordings of the sounds of animals, particularly birds, are positioned in a picture of an environment. By moving phones across it you can hear the sounds and identify them by comparison with an animal picture key.
  • Floarea Soarelui – Un model de mari dimensiuni al unei plante simuleaza capacitatea acesteia de a utiliza energia luminii. Prin miscarea frunzelor puteti maximiza gradul de absorbtie a luminii, care este indicat pe un cadran in centrul florii.
    Sunflower - A large model plant simulates a plants ability to use light energy. By moving the leaves you can maximise the light uptake which is shown on a meter in the centre of the flower.
  • Indicii - Un numar de blocuri de rasina contin creaturi mici ale grupului de artropode (insecte etc.) pe care copiii le pot vedea cu lupa. Ei apoi le clasifica pe baza unui numar de caracteristici definitorii.
    Key - A number of resin blocks contain small creatures of the arthropod group (insects, etc.) which children can view with magnifying glasses. They then classify them onto a key based on a number of defining characteristics.
  • Gaseste fosila - Un set de fosile sint aranjate cronologic. Utilizatorii trebuie sa incerce sa identifice sursa fosilei prin comparatie cu un tabel de referinta.
    Fossil find - A set of fossils are arranged in a time sequence. Users have to try to identify the source of the fossil by comparing them with a picture key.
  • Video Microscop - Imaginea produsa de un microscop este afisata pe un monitor. Vizitatorii pot examina o serie de probe, dar mai presus de toate acestea se pot uita la ei insisi in cel mai mic detaliu.
    Video microscope - The image produced by a microscope is displayed on a monitor. Visitors can examine a number of samples provided but most of all they can look at themselves in excessive detail.
  • Timpul de reactie – Dupa un timp anume de la apasarea butonului de pornire, o sonerie sau o lumina sint declansate si va trebui sa apasati butonul de oprire cit mai repede posibil. Contorul arata cit de rapizi ati fost.
    Reaction timer - A random time after a start button is pressed, a buzzer or a light is triggered and you have to press the stop button as quickly as possible. The counter shows how fast you were.
  • Balanta – Vizitatorii isi testeaza capacitatea de a se echilibra stind in picioare pe o mica platforma care pivoteaza in centru. Atit timp cit ei isi pastreaza echilibrul, un cronometru va rula. Ei ii pot compara apoi performantele unul cu altul.
    Balance - Visitors test their ability to balance by standing on a small platform that pivots at its centre. As long as they stay level a timer will run. They can compare their times with one another.
  • Desen in oglinda – O bucata de hirtie cu un desen simplu pe ea poate fi plasata sub un ecran mic, unde nu poate fi vazuta dar se poate desena pe ea. O oglinda in spate arata o reflexie a hirtiei. Copiii incearca sa deseneze urmarindu-i conturul.
    Mirror drawing - A piece of paper with simple designs on it can be placed under a small screen, where it can not be seen but can be drawn on. A mirror behind shows a reflection of the paper. Pupils try to draw round the shapes.

Precizari importante:

  1. Pentru vizitele grupurilor organizate (scoli, gradinite etc.) recomandam efectuarea unei programari prealabile; evitati astfel sa va suprapuneti cu un alt grup. Va puteti programa la telefon 0724 013 300 sau, prin mail, la office@asur.ro
  2. Pentru a beneficia la maximum de pe urma expozitiei va sugeram sa:

    • vizitati expozitia de mai multe ori
    • discutati in prealabil cu copilul / copiii / elevii dvs. despre fenomenele ilustrate in cadrul expozitiei si despre experimentele ce vor fi efectuate.
    • pentru profesori: puteti imparti clasa pe grupe, alocindu-i fiecareia un anume fenomen pe care sa-l investigheze
  3. Orarul expozitiei mai poate suferi modificari. Va rugam verificati programul pe site cu citeva zile inainte de inceputul festivalului.